Interested in purchasing art work? Please leave a comment with your email address. I'll contact you. Illustration work is available at ASA "Style File."

Sunday, February 19, 2023

The Wattles and a Spring

 #sadamikonchi #nカルオンライン永山裕子春 National Wattle day is 1st Sep. We say, “Ah, #spring has come!,” when we see #wattles blooming out. I love wattles😍. The #golden wattle is the Australia National Flower. They show our national colours : gold and green that represent the beauty of #bushland and a #symbol of #unity (*An Australian Olympics team wears yellow and green!). The evergreen wattle growing across Australia is used for the Australian flag, the Australia’s Commonwealth Coat of Arms and in #honour system. If you like, look them up in close up. You'll find wattles in them! 私たちの Wattle Dayは 9月1日です. 私たちは Wattleが咲くのを見ると ああ, #春 が 来たといいます. 日本ならさしずめ桜でしょうか? 私は wattle が大好きです. Golden Wattle はオーストラリアの国花です. 意外かもしれませんが この小さな花は 過酷なオーストラリアの 干ばつ, 山火事にも耐え 全国に 咲いています. この 花は私たちの 国の色を象徴しております.  ゴールドとグリーンです. 私たちの ブッシュの美しさと 国家としての 統一を symbol します (オーストラリアオリンピック選手団は この色のユニフォームを必ずつけますよ. 見ててね). この小さな花がオーストラリアの 国旗 , 紋章 あるいは様々な 名誉の式典の折にデザインされて使われています. もし 好きでしたらのぞいて見て下さい. クローズアップにするとこの小さな花があるのにびっくりすると思いますよ. アカシアというのは 聞いたことがありますが ミモザ という単語のoriginは知りません. それと 葉が二通りあるのは知っていて 先生が今回使った 細かく分かれているのと ユーカリみたいに 笹の葉みたいになっているのがあります (*Australian 国旗 にも はいってます!). 私は笹の葉みたいなのが こちらが wattle みたいで可愛いです.  先生の, "自立" 後押しに 乗せられて😂, のりました🤣❤️. 途中から, ガゼン "wattles"を かきたくなって, ばんばん, やりはじめ, 後の お花さん達は sub actresses に なってもらいました. だって, それしか, 私の ピンと来た #春の花 は あそこになかったのお😭!! P.S. 昨日は34'c🤣 となりました今日は27°cまでだそうです😂 真夏まっ盛り!! #nationalflower #season #nationalflower #goldandgreen #flag #emblem #sydney #australia #watercolour #stilllife




Share/Bookmark

2 comments:

  1. Looks like a burst of happiness :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, sweet Blaga, thank you very much! Indeed, it's the burst of joy! Let's enjoy drawing and painting. Kind regards, Sadami

      Delete