Interested in purchasing art work? Please leave a comment with your email address. I'll contact you. Illustration work is available at ASA "Style File."

Sunday, March 5, 2023

Crape Myrtles in A2

#sadamikonchi Enjoyed depicting the crape myrtles falling #petals that illustrates #life . #a2 . Aimed at two objectives : an atmospheric mood and a message, plus the use of space in the work. Btw, special thanks to a car wash café manager and staff happily allowed me to pick up the flowers! I’ve been discovering the joy in still life or non-figurative subjects in Yuko’s course. Furthermore, as an artist, I’m growing a lot in techniques and any genres!!

"静心なく 花の散るらむ" 風の強い日に たくさんの花が 落ちて下に 小さな赤い カーペットを作ったのが この絵を描く motivationになりました. それと百人一首の 一つを思い出したのです. #A2 に書いたので 水加減が まだ不慣れでしたが とても勉強になったし楽しみました. 今回, 目指したのは, 気持に訴ったえる事, 見る人に, メッセージを 送れる作品 と スペースの作りかた. サルスベリは 花の塊が 円錐形 になるのですが, 塊の中で 光が当たった時 抜けて 奥にも入る事もあって つかめなかった と感じました. 一応ポイントの部分は 焦点を合わせて後はぼかすようにしました. うまくメリハリが ついて 絵の中に リズムが出たらいいのですが 一生懸命書いたので まず よしとし 提出します! 次の チャレンジの 楽しみが増えますから. 余談ですが “此頃 シドニー に流行る物 夜討ち 朝駆け 花盗人” と, なるはずだったのですが 洗車屋さん でサルスベリを 頂いてきました. 快く私のお願いをマネージャーさんは聞いてくださいましたので嬉しいです "え? 花 かい? 持ってきな, 姉ちゃん!" でした. 親切に 助けられて 好きなだけかけました. スタッフの皆が優しく微笑んでいたのが とても印象に残ります. ありがとうみんな !! I love you all🤓💖😘💕. #nカルオンライン永山裕子春 #水彩画 #透明水彩 #stilllife #nature #plants #sydney #australia



Share/Bookmark

2 comments:

  1. Replies
    1. Sweet Blaga, thank you so much! I'm exploring any genre in paintings. I'm growing as an artist in Yuko's online course. It's great. Cheers, Sadami

      Delete