Interested in purchasing art work? Please leave a comment with your email address. I'll contact you. Illustration work is available at ASA "Style File."

Tuesday, July 9, 2024

Crystal Car & Fruits

Really enjoyed capturing the #lights in #glasses and played with #colours. Where to emphasise in value, colours and composition, was my concern. This little #car, a #rolls-royse, won craft meeting members' hearts, when I started studying the cut glasses in black and white. Oil pastels are my handy helpers to create hightlights instead of masking liquid. #watercolour #pencildrawing #stilllife #a3

#sadamikonchi #nカルオンライン永山裕子レモン0709講評 お時間ございましたら こちらに 講評お願いいたします. #ガラス の入れ物と ガラスの #ロールスロイス #果物 を書きました. 写真の サブジェクトは 何か 物の大きさが変わる気がしたので自分の目を頼りに 実物を見ながら書きました. 色, value, コントラスト, コンポジション, どこを強調するのか 省略するのか 自分の目を信じて 頑張りました. 最初は value, 複雑な lights で まごついたのですが 大きく バリューをとらえて 色を探しながら 書いていくうちに だんだん 目が分かってきて 色の組み合わせを楽しんで まるでフランスの三色旗 みたいに しようと思いつき 所々 青を入れて遊んでみました. 小さなロールスロイス はとてもみんなに人気があって 最初 これを白黒で観察して 書き始めてた時, 手芸 班の中にいたので みんなが あれ 珍しい! こんなものが 車 なのねと, このおチビさんはもてはやされておりました. 技術的には私は manking liquid ではなく オイルパステルで白い部分を書いて行きました. このチビ 車は 週末の 蚤の市 マーケットで見つけたものです. 
#nカルオンライン永山裕子レモン0709 #sydney #australia #assignment #online #workshop



Share/Bookmark

No comments:

Post a Comment