Interested in purchasing art work? Please leave a comment with your email address. I'll contact you. Illustration work is available at ASA "Style File."

Monday, May 13, 2024

Demo in Eucalyptus Flowers Workshop

#sadamikonchi Thank you for the attendance despite the rain. The participants enjoyed #watercolour painting of the #eucalyptus #blossoms. The feedback of my workshop was very lovely. Some anxious attendees said, "Positive tutor!" and so much appreciated my encouragement😍. "We've appreciated your say at the beginning, "When you make a mistake, it's not the end of the world! It's the beginning of life! Always there's a second chance. I'll help you!" Indeed, I shared the tips on how to fix work as well as creating a painting. "Be brave! Let's make splashes. Use more water!," I repeated, walking/supporting between participants. (*In all, I walked more than 6 km🤣!) Each participant's work is precious and unique. We'll enjoy a "Cat" @ Top #Ryde #Library on the 2nd Sat in June! Come, join us!! #watercolour #workshop #flowers #plants #sydney

雨にもかかわらず 出席してくださった皆さんに感謝しています. 参加者の 皆さんは ユーカリの花を 書いて楽しみました. 中には不安がった 人もいたのですが そんな 方たちから "とってもポジティブな 講師 だわ!" "Sadami の励ましを 心から感謝してる,"と言ってくれ 嬉しかったです. とりわけ 1人の方が "あなたが最初に "失敗した時 それは この世の終わりじゃなくって 新しい人生の出発だわ!" と言ったのが とっても良かった. "いつも セカンドチャンスはあるの. 私が助けに行きますよ!"と言ってくれたでしょう,"って workshop の後 何度も繰り返し言ってくれました. 実際 私はどうやって作品を "修理する" かも 全部 こっそり教えてあげたので 参加者の皆さんが ちゃんと修繕できるのと分かって 感心 / 安心 してました😍. "もっと大胆に どんどん 水しぶきをあげましょう. 水をもっと使って," と私は繰り返し言っていました. 一人一人の参加者の皆さんのところを 歩いて 回りながら 丁寧に アドバイス していました. 合計6キロ以上 ワークショップの終わりには歩いていた🤣ひょえええ❤️?! それぞれの みんなの作品は尊く ユニークです. 来月の私たちの 教室は "猫"を書きます. みんな 図書館へ集まろう!!
#australia

#sadamikonchi #demonstration This work was the demo. I developed it and enjoyed colours after the class. An interesting experience is ongoing. If an artist cleverly uses an economical paper, an outcome will be, "Not bad"! My demo shows attendees how to do it. The point is the amount of both water and paint to perform washes. I'll enjoy this journey with participants. We'll enjoy a "Cat" @ Top #Ryde #Library on 2nd Sat in June! Come, join us!! #watercolour #workshop #flowers #plants #sydney #australia
これはデモで 教室の後 もっと色を足して 楽しみました. ただいま面白い経験をしています. よく私たちの間では いい紙 でないと いい作品にならないと言われていますが それなり きに 経済的な紙も使えば なかなか いい 結果が出ることを経験しています. 事実 私はデモで 出席者のみんなの前で 同じ紙を使いながら ハウツーをやるわけです. ポイントは 水の量と 絵の具 の 量で にじみ ぼかしが 予想外に できます. "安い 紙 敬うべし," いや "バカと 紙 は使いよう"= 私のケースですね🤣! 私の水彩画家としての 旅路を みんなと楽しみます. 次は 猫ですから おいでませ!!
#sadamikonchi #demonstration This work was the demo. 


Share/Bookmark

2 comments:

  1. Oh your painting is extremely lovely. I am sure you are an excellent tutor. Wish I could take a workshop with you. Have a lovely May day. Hugs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Debbie, You're so kind and supportive! Yes, please come and join our workshop!! We'll enjoy a cat next month. Love and smile, Sadami

      Delete